vrijdag 17 december 2010

Koffie thuis

Ah, heerlijk. Een dagje van thuis uit werken. Even geen collega's die 'gewoon kort iets moeten vragen' en dan een halfuur blijven doorbomen (ook al vraag je of ze over een uurtje terugkomen omdat je dringend iets moet afwerken). Geen (of minder) telefoontjes. Geen lawaai van bureaugenoten die overleggen. Niemand die, wijzend naar de bureau van mijn baas, vraagt "hij is niet hier?". Klopt, als zijn stoel leeg is, is hij niet hier. Geen veel te sterke koffie. Geen koffie zetten als er geen is, een kwartiertje later om een tas gaan en vaststellen dat ze alweer op is en dat niemand de moeite deed om nieuwe te zetten.

Wat wel? Op een uurtje ongestoord afwerken waar je normaal twee uur over doet (als je geluk hebt). En de koffie natuurlijk, die is helemaal anders.
  1. Zelfgemaakt, dus de verhouding gruis en water is exàct zoals ik ze graag heb.
  2. Zelf gekocht en héérlijk van smaak. Vandaag geniet ik van Mokabon Mysore.
    Het is trouwens een belevenis voor alle zintuigen om in de Mokabon je koffie te gaan halen. De geur die vrijkomt als ze de bonen malen voor je bestelling is subliem.
  3. De tas. Van een respectabel formaat, ongeveer dubbel zo groot als die op het werk.
  4. De lepel. Op het werk gebruiken we plastic roerstaafjes. Nodeloos te vermelden dat het geproduceerde geluid bij roeren mijn goedkeuring niet wegdraagt. Slecht voor het milieu ook, zo'n wegwerpstaafjes.
  5. De speculoos. Mmm lekker in de koffie gesopt.
Helaas heb ik weinig te eten in huis, misschien morgen een deluxe ontbijt.

Tevreden groeten,
Vie

1 opmerking:

  1. als de collega's maar niet meelezen, of misschien juist wel, want het laatste restje koffie opdrinken en geen nieuwe zetten is al even ergerlijk als het laatste velletje wc papier nemen en geen nieuwe rol hangen...
    merci trouwens voor de link die me zond, zo cute!!

    BeantwoordenVerwijderen